Chvála úspornosti. Disciplíny. A jednoho jazzového pianisty. Pravidlo, které člověku láme srdce, ovšem ve většině případů poukáže na fakt, že tzv. geniální obraz nespočívá ve schopnosti uplácat slovní vatu do tvaru, jaký ještě nikdo nikdy neviděl.
(…)
„Zabíjej své miláčky, zabíjej své miláčky, přestože ti to bude lámat to tvé malé, sebestředné pisálkovské srdce: zabíjej své miláčky.“
King ve své memoárové příručce zmiňuje odstraňovaní tvůrčích serepetiček předně ve vztahu k tempu vyprávění. Vysvětluje, jak vedlejší dějové linky, postavy a motivy často zdržují to, čemu se čtenář chce věnovat nejvíc, a odvádění pozornosti je pro něj mnohdy značně frustrující. Znáte ten pocit, když hlavní hrdinka visí za ruku na útesu, prsty se jí smekají a –
Kapitola X
„John se mezitím ponořil do příručky o chovu pískomilů.“
V případě publicistických textů, o které mi v tomto seriále jde především, protože jak jste jistě pochopili, s románem jsem se daleko nedostala, jde o tematické odbočky, pseudoumělecké vsuvky, historky, úvahy, předvádění dokladující šíři naší slovní zásoby, na nejnižší úrovni o nadbytečná slova – rozvíjející větné členy, příslovce a adjektiva.