„Dosavadní mediální vyjádření včetně Návrhu bohužel většinou ukazují, že maturitní problémy se nadále řeší jen vnějškově a že navrhované úpravy by spíše přinesly problémy nové. Vedly by jen k dalšímu umělému zvyšování počtu odmaturovavších a ke snížení nároků na část absolventů středních škol, také by zkomplikovaly právní a organizační stránku studia. Nesměřovaly by k posílení zodpovědnosti středoškoláků za vlastní studium a jeho výsledky.
ASČ je připravena podílet se na jakýchkoli seriózních aktivitách vedoucích k tomu, aby maturita dospěla do podoby, v níž bude skutečně plnit ty funkce, jež plnit může a má.“
Celé vyjádření ASČ ZDE
(Vyjádření bylo již dříve zasláno ČTK.)
Vše podstatné k diskusi s p. Lippmannem čtenáři najdou například zde: https://www.ascestinaru.cz/josef-soukal-problemy-tematickeho-pojeti-vyuky-literatury-a-ustni-maturitni-zkousky-poznamky-k-polemice/ (a v dalším odkazu v této polemice), popř. v článcích a diskusích na webu České školy.
Pane Lippmanne,z naší strany už reakci na Vámi opakované omyly a nepravdy už skutečně nečekejte.
V. Barák: Nová maturita sklízí kritiku: http://www.pedagogicke.info/2022/03/vladimir-barak-nova-maturita-sklizi.html