Téma třetí epizody je převrácením epizody druhé, přesto se problematikou vnitřní integrace literární a jazykové výuky zabývá tak málo češtinářů a češtinářek, že za mikrofon s Kačkou a Ondřejem usedá pouze jeden host: PhDr. Mgr. David Franta, Ph.D. ze Západočeské univerzity v Plzni a Gymnázia Jaroslava Vrchlického Klatovy. Povídáme si s ním o jeho didaktickém projektu představeném v disertační práci (a její chystané knižní podobě), o tom, jak se dají literární texty produktivně využít k poznávání jazyka (a naopak), i o tom, co na to žáci…

V závěru pak zazní posluchačům již známý hlas Mgr. Andrey Králíkové, Ph.D.

Zmíněné publikace:

  • M. Čechová a kol.: Komplexní jazykové rozbory
  • O. Chlup: Středoškolská didaktika
  • R. Jakobson: Poezie gramatiky a gramatika poezie (In Poetická funkce)
  • V. Macura: Znamení zrodu a české sny
  • J. Mukařovský: O jazyce básnickém (In Studie II)
  • J. Mukařovský: Vančurův vypravěč, Poetika jako základ literární výchovy na střední škole
  • Z. Kožmín: Tvořivý sloh: malé traktáty a malé scénáře
  • J. Levý: Umění překladu
  • L. Spitzer: Stylistické studie z románských literatur
  • A. Stich: Vhlédnému čtenáři pozdravení (In Od Karla Havlíčka k Františku
  • Halasovi (lingvoliterární studie))
  • O. Uličný a J. Horák: Prostor pro jazyk a styl: Lingvostylistické analýzy současné české prózy pro děti a mládež
  • F. Vodička (ed.): Svět literatury I
Kategorie: Obecné, Výuka a škola

Zanechat odpověď