Téma třetí epizody je převrácením epizody druhé, přesto se problematikou vnitřní integrace literární a jazykové výuky zabývá tak málo češtinářů a češtinářek, že za mikrofon s Kačkou a Ondřejem usedá pouze jeden host: PhDr. Mgr. David Franta, Ph.D. ze Západočeské univerzity v Plzni a Gymnázia Jaroslava Vrchlického Klatovy. Povídáme si s ním o jeho didaktickém projektu představeném v disertační práci (a její chystané knižní podobě), o tom, jak se dají literární texty produktivně využít k poznávání jazyka (a naopak), i o tom, co na to žáci…
V závěru pak zazní posluchačům již známý hlas Mgr. Andrey Králíkové, Ph.D.
Zmíněné publikace:
- D. Franta: Integrovaná výuka českého jazyka, slohu a literatury na gymnáziu (https://naos-be.zcu.cz/server/api/core/bitstreams/cc89e613-7af5-47eb-b419-25a19d13ddc5/content)
- A. Králíková a J Marková: Číst, pochopit, interpretovat (https://wordandsense.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/18/2023/07/Andrea_Kralikova_-_Jana_Markova_108-130.pdf)
- M. Čechová a kol.: Komplexní jazykové rozbory
- O. Chlup: Středoškolská didaktika
- R. Jakobson: Poezie gramatiky a gramatika poezie (In Poetická funkce)
- V. Macura: Znamení zrodu a české sny
- J. Mukařovský: O jazyce básnickém (In Studie II)
- J. Mukařovský: Vančurův vypravěč, Poetika jako základ literární výchovy na střední škole
- Z. Kožmín: Tvořivý sloh: malé traktáty a malé scénáře
- J. Levý: Umění překladu
- L. Spitzer: Stylistické studie z románských literatur
- A. Stich: Vhlédnému čtenáři pozdravení (In Od Karla Havlíčka k Františku
- Halasovi (lingvoliterární studie))
- O. Uličný a J. Horák: Prostor pro jazyk a styl: Lingvostylistické analýzy současné české prózy pro děti a mládež
- F. Vodička (ed.): Svět literatury I