„(…) školská komunikace je prostředím pro edukaci – tedy prostředím, v němž je „učící se“ veden učitelem k získání vědomostí a sociálních kompetencí. Oba cíle jsou v průniku (…).
Je tedy třeba počítat s možností, že si výrazové prostředky a strategie zde osvědčené (a třeba i nesprávně tolerované) komunikant osvojí jako trvalou součást své řečové kompetence.“
Ze závěrečného shrnutí studie Evy Höflerové věnované školské komunikaci:
In ULIČNÝ O.; SCHNEIDEROVÁ S. (ed.). Studie k moderní mluvnici češtiny 2. Komunikační situace a styl. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, s. 15-24
O autorčině knize Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči.
K tématu trochu jinak, konkrétně, ale zajímavě: https://www.facebook.com/daniel.wagner.1428/posts/10207389849245474
http://www.pedagogicke.info/2016/09/tajny-ucitel-co-zaci-ocekavaji-od.html