„Už na střední mě zajímalo, jak to dělají v Americe. Myslím americký způsob výuky. Jakože učitel je partner v dialogu, ne dráb, co žákům zahušťuje mozek zbytečnými poznatky.
Oni se vlastně naši učitelé k nám takhle jednosměrně nikdy nechovali, na hodinách vládla živá komunikace a dost z toho, co mě naučili, jsem později skutečně využila. Ale ono se to tak hezky poslouchalo, partner v dialogu, protože to vonělo Západem, stejně jako individualismus a trh a privatizace a mastné (v obou smyslech) hamburgery u McDonalda. V té Americe to dělají určitě ještě nějak líp! Psala se raná devadesátá léta a můj svět byl plný nových pravd.‟
Jak vnímala Tereza Šimůnková pražské vystoupení harvardského profesora Michaela Sandela, „pokračovatele tradic sokratovského dialogu‟, čtěte ZDE.
O dialogu ve školní praxi ZDE.
K diskusi: http://www.rodicevitani.cz/trendy-ve-vzdelavani/inovativni-metody/sest-tajemstvi-stastne-a-uspesne-tridy-ceskym-ucitelum-je-prozradila-dnesni-pedagogicka-celebrita-dylan-wiliam/
Mladí lidé opouštějí Facebook a Twitter?
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/21165/MLADI-LIDE-OPOUSTEJI-FACEBOOK-A-TWITTER.html/
Znepokojivé jevy z reality našeho školství odráží diskuse pod článkem MŠ: http://www.ceskaskola.cz/2016/07/marketa-sichtarova-jak-jeste-zhorsit.html?showComment=1468780212168#c289758954100595466