V diskuzích o úrovni společné části maturitní zkoušky by si chtěla nejprve ujasnit, co se od maturity očekává: zda garance základní úrovně znalostí, kterou získá absolvent maturitního oboru, nebo dostatečné množství znalostí pro úspěšné studium na vysoké škole. „Obě tato očekávání jedna úroveň maturity opravdu splnit nemůže,” poznamenala.
Jednotná zkouška pro všechny obory bez rozdílu by podle ní měla ověřovat základní úroveň znalostí maturantů. „Vyřešit by se mělo ale hlavně to, jak mohou neúspěšní maturanti následně získat střední vzdělání, aby neodcházeli ze školy nakonec jen se základním,” dodala.
Z rozhovoru na www.novinky.cz věnovaného nejbližším úkolům a plánům nové ředitelky Cermatu ing. Michaely Kleňhové
Titulek výstižně zachycuje, jak bloudíme v maturitním kruhu.