V loňském ročníku tohoto časopisu jsem uveřejnil článek o tom, jak by se mělo na střední škole postupovat při určování morfologických kategorií sloves (Adam, 2018/2019). Článek byl založen na výsledcích výzkumu u začínajících studentů bohemistiky, v němž jsem získal množství dokladů o studentských miskonceptech
(k pojmu miskoncept viz Hájková a kol., 2014) a nefunkčních postupech. Některé z nich nebylo lze vysvětlit jinak než selháváním školní výuky na nižších stupních. Ani jsem se nenadál, jak brzy se přesvědčím o tom, že k tomu podstatnou měrou mohou přispívat i učební materiály obdařené ministerskou doložkou.
Článek Roberta Adama vyšel v Českém jazyce a literatuře, č. 5, 2019-20
Viz též ZDE
Právě mě lízá Líza z Liberce. Nová cvičebnice pro děti se trochu utrhla ze řetězu
https://medium.seznam.cz/clanek/michal-pohanka-prave-me-liza-liza-z-liberce-nova-cvicebnice-cestiny-se-trochu-utrhla-ze-retezu-45142#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu