Je běžnou užitečnou praxí, že češtináři využijí čerstvá nebo i starší maturitní zadání jako nabídku pro žáky nižších ročníků. Takto vznikající slohové práce sice samozřejmě nemohou plně respektovat maturitní podmínky (lze se držet podmínek organizačně-technických, odpadá napětí provázející ostrou zkoušku), nicméně výsledek budoucím maturantům přináší kromě informace o jejich aktuálním výkonu i řadu praktických zkušeností, ovlivňujících pak např. výběr maturitního zadání. Přinášíme tři texty letošních septimánů z Gymnázia Ústavní v Praze. Žáci si sice mohli promyslet témata předem, vybírali jsme ovšem takové práce, jejichž autoři se připravovali až těsně předtím, než přikročili k vlastnímu psaní (to probíhalo podle maturitního časového limitu).
Kateřina Tomášková: Vypravování
Další práce ZDE.
Polemiky k letošním maturitním slohovkám na České škole:
http://www.ceskaskola.cz/2017/06/maturitni-slohy-vera-vypravovani-s.html
http://www.ceskaskola.cz/2017/06/maturitni-slohy-madalena-osobne-pojata.html